~:::Furui Arubamu:::~

By: Sira Sain

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 4-Nov-2006 12:00 Email | Share | Bookmark
Tea Ceremony

lepas cuci tgn bergambar ramai2 dulu..
hidang kuih...
tukang bancuh ...
mkn wagashi dulu...
kunyah jgn tak kunyah..sensei dok tgk!
lamanya protokol...
tanya gapo tu kak Mar...
teruskan makan...
sib baik ada translator yer akak...
 
sesi kuliah ocha...
berlakon paham la nampaknya...
sesi kenangan ngan mak angkat..hehe
dozo kak tina..
my turn...takut2 lak..uhuk!
wagashi utk mkn kat rumah...
masih ada lagik dlm petiku...
 
Quote:
Kali pertama di Beppu dan sudah kali kedua di bumi Jepun...pertama2 dulu di Chiba memakai kimono..tapi kali ini berbaju kebangsaan sebab mood raya lah kan... dan nak kenalkan orang2 jepun pakaian kebangaan kami...hehhehehe..Alhamdulillah mendapat pujian...

Upacara dimulai dengan membasuh tangan dan mengelapnya kat luar rumah..cam tak bersih pulak tgn kami..hahahah ...begitu banyak adat2 yg dilalui maklum sajalah sensei kami seorang yg amat mementingkan adat kesopanan dan kesusilaan gitu...dengan masa hampir sejam..langkah yg lemah gemalai dan tomakninah yg byknya...boleh buat lenguh kaki2 sbb duduk cam duduk antara dua sujud tapi dibolehkan duduk ala2 geisha@duduk timpuh org Melayu.

Sesi gelak pun ada jugak sbb susah nak memahami bahasa ayam ngan itik bagainya...selebihnya gelak dan angguk2 buat paham jelah....sib baik ada sorang nak tolong translete separuh jalan...hehehehe..tak tau dia bantai dlm Nihongo gak ...tapi seronok tak terhingga sbb ternyata sensei kami pun terlebih seronok jumpa anak murid 3 orang ni...lawak pun ada juga sepanjang sesi upacara minum teh yg pahit dan wagashi yg amat manis sekali..sapa kata org Jepun tak makan manis ...yg dibekalkan untuk dibawa pulang teramat manisnya....terakhir sekali kami diberi kipas rasmi menandakan telah sah menjadik anak murid. ... untuk kelas ikebana dan juga diajar cara2 masuk kelas dan apabila tamat kelas nak ucapkan apa kepada sensei!


Quote:


p/s:Timakasih ye org Uchikamado diatas kesudiaan menumpangkan kami dua beradik tak seiras kat Ishigaki ni pada setiap Rabu ptg dan hari special ni...budimu kukenang jua!


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net