~:::Furui Arubamu:::~

By: Sira Sain

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 28-Aug-2005 00:00 Email | Share | Bookmark
Umpama mimpi dalam mimpi...BUDOU GARI~Part1

Alhamdulillah sampai jua sebagai pelawat pertama hari nih...
Baca doa makan dulu anak2...
gugusan anggur...breakfast merangkap lunch....hehehehe.
view sekitar...lengkap ngan meja!
hitamnya mak ngah...
belum masak sgt...
impian jadi kenyataan...oishisou!
nah buh kulit...
senyuman berharga...
seumpama mimpi dlm mimpi....
gaya tokei anggur...
ini pun ada "Fumakilla jepun"kat bawah...
dibaluti kertas lagi...
sembang ngan kawan...
berpakaian lengkap...
saat menikmati...jangan kacau!
saat indah merakam...
 
di balik dahan...
dicapai...
3 color...
 
ngan gugusan anggur masing2...
set gunting...
kain basah utk lap tangan...
sepinggan anggur...
sebaldi kulit anggur kalau lah boleh habiskan!
hanya sepokok saja...pakcik kayo kalau tanam anggur!
sebiji anggur...
edisi petik anggur pulak...
Adik pun nak juga petik sendiri...
meh untie tolong tunjukkan...
yatta dah dapat...
abg Long pulak beraksi...
oooo gini rupenya petik budou!
pandai juga anak ibu snap...ini abg Amin!
santai...
aktiviti sampingan...
 
gaya comel tokei anggur...
selonggok kot...
keberangkatan tiba famili mypokcik...
bebudak pun riang bergumbira...
bertuah Abdul rahim..kecik2 dah sampai ladang anggur!
sesi yang perlu diabadikan...
impian mypokcik juga tuh...
sembang n santai...
3 famili...
peace...
kami ada kebun anggur sekejap...
jangan petik...
untuk dilihat sahaja...masam lagi nih!
yg nih boleh...
Abdul Rahim pun dah pandai petik anggur yer!


Quote:
Ini adalah impian ibu sejak dari kecik2 lagi nak petik sendiri buah anggur/budou.Hari nih tercatat dlm diari kehidupan dapat juga merasai nikmat memetik anggur sendiri dan bersantai dibawah rimbunan dedaun dan gugusan anggur yang manis2 tapi tidak berapa besar namun cukup BERMAKNA bagi ibu.....
Terima kasih orang Green Height kerana sudi mengajak kami menyertai misi penting ini. Sesungguhnya ia menjadi tarikh berharga buat kami di lewat hari2 usia perpindahan kami..KENANGAN BERHARGA...yang bakal kami bawa bersama nanti ke Pulau Kyushu...Alhamdulillah kerana diberi kelapangan merasai nikmat memetik anggur dan merasai segar2 dari kebun....terasa macam tokei kebun anggur pulak!
Juga ada tanaman lain seperti nashi,tomato,terung,kacang,asparagus,timun batang dan bunga-bungaan TAPI yang lain tuh kami cuci2 mata jer lah tengok sebab dah taksub ngan pokok anggur!

p/s: Kena bayar satu kepala 900 yen utk org dewasa...makanlah banyak mana pun janji dlm perut! Anak2 dpt free...Alhamdulillah sebab kecik saiz badan!Kalau bawak balik sekilo 800 yen!


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net