~:::Furui Arubamu:::~

By: Sira Sain

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  15  16  17  >  >>]    [Archive]
Friday, 31-Aug-2007 12:00 Email | Share | | Bookmark
Sayonara Party~28 Julai

 
 
 
View all 6 photos...
Quote:
Honto ni domo arigatou khas buat warga MEBI yg menganjurkan majlis istimewa ini....terima kasih atas segalanya..mudah2an kita akan berjumpa lagik...buat yg akan pulang bulan 3 nanti...tak lama lagi tu....selamat membungkus,menimbang kotak2...cari cepat2 barang idaman.....hehehe...utk bulan 9 nanti...tolong tengukkan cik sakura dulu la...pastu boleh fikir acara packing besar2an...buat yg masih di sana...Papa,Mama Yuuki chan... minna gambareeeee!


Thursday, 30-Aug-2007 12:00 Email | Share | | Bookmark
Kenangan oh kenangan~ada pahit dan manisnya!

 
 
 
View all 6 photos...
Quote:
Alhamdulillah saya kini berada ditanahair tercinta sejak 19/9 yg lalu utk meneruskan kehidupan setelah 3 tahun merantau di tempat orang...perkara paling utama ialah semestinya balik kg...berjumpa kedua2 ibuku yg ada kini...menziarahi 3 pusara orang tak sempat kami jumpa utk sekian kalinya...di Kedah arwah bapak mertuaku...arwah Tokwan...di Kelate pula arwah anak saudaraku...juga pusara ayahanda juga.Itulah pahitnya adat merantau jauh....yg manis kali ini cuma kami dah pulang beraya walau dlm suasana pasti sudah jauh berbeza!

Terima kasih buat yg sudi meninggalkan pesan di sini.Alhamdulillah saya kembali ke ruangan ini...dalam sibuk tu sibuk ini....byk perkara dah settle down.So dengan itu sedikit demi sedikit fp ini akan diupdatekan mengikut tahap kerajinanku...

Banyak lagi entry2 terdahulu dari negara jepun yg belum diupdate...dah pening nak bubuh yg mana satu....huhuhu...tibai ajelah...ni antara kenangan sempat di snap...Hamawaki Boat Festival pada 28 Julai...byknya festival dorang...tak terkejar nak melihat ke sana ke mari...yg ni pun acara hampir berakhir...melilau2 mencari tempat satu hal.

Apapun memori manis perlu diabadikan....tak byk ...kita buh skit2 ...tak larat...internet slow yg amat. Insya-Allah akan kembali mengaktifkan diri sambil2 memikirkan dan mengaktifkan diri dlm projek terbaruku...moga plan berjalan lancar hendaknya.


p/s:No more ....."From Kyushu With Love"...kerana kami sekarang menetap di Bandar Baru Bangi...bukan rumah sendiri ....sekadar menyewa sebelum mencari kediaman @ rumah yg sesuai utk didiami!


Wednesday, 29-Aug-2007 11:04 Email | Share | | Bookmark
My feeling to you~Fotopage n Nihon

yg dinanti...tersadai dip.pos
Isnin baru sampai setelah menelepon semula
Alhamdulillah baru lega di hati...
Quote:
Hari ni kiranya last mengupdate fp ni dari bumi jepun....sbb lepas ni cik abang nak mulakan operasi membungkus,memakaikan pakaian yg sesuai utk pc ibu belayar balik ke Malaysia....cepatnya masa berlalu...3 tahun dulu terasa lambat...sekarang terasa cepat benar masa berlalu...

Actually banyak benda mahu ditulis...dipendekkan cerita..banyaknya ilmu telah kukutip dari negara orang..ilmu fotografi especially....memasak semestinya...memiliki hampir 10 blog pelbagai konsep tapi fp ini tetap menjadi top my favorite utk mengupdate...untuk kepuasan diri khasnya.....paling teristimewa laman khas resepi terbaruku...alhamdulillah sedang dalam proses mengumpul(terima kasih buat kawan2 yg sudi bertamu secara sengaja atau tidak...memberi komen dialu2kan)....segalanya bermula dari fotopage ini(terima kasih sahabat Kobe yang perkenalkan)...dari situ terus merangkak..bertatih mengenali dunia blogging....memilih dan membina laman kesukaan untuk menyimpan 1001 kisah dari bumi sakura ini.

Paling nyata fp ini menjadi rutin untuk menyimpan segala memori....walau ada sebilangan kecil foto2 yg tak sempat diselamatkan..dan cuma sebahagian yg dimasukkan gambar...sekurang2nya bila kembali nanti...dpt membelek semula album kenangan lama....
yg pasti mengusik jiwa...hidup di rantau orang..dalam ada suka terselit rasa duka....suatu lumrah kehidupan.

Sampai masanya kami untuk pulang....tiket pun dah dalam genggaman..alhamdulillah..cuma menunggu masa untuk terbang pulang ke tanahair yg dirindui.....


***********************NADA SOUSOU************************
Quote:

Furui ARUBAMU mekuri
Arigatou tte tsubuyaita
Itsumo itsumo mune no naka
Hagemashite kureru hito yo
Hare wataru hi mo ame no hi mo
Ukabu ano egao
Omoide tooku asete mo
Omokage sagashite
Yomigaeru hi wa nada sousou

Ichiban hoshi ni inoru
Sore ga watashi nokuse ni nari
Yuugure ni miageru sora
Kokoro ippai anata sagasu
Kanashimi ni mo yorokobi ni mo
Omou ano egao
Anata no basho kara watashi ga
Mietara kitto itsuka
Aeru to shinji ikite yuku

Hare wataru hi mo ame no hi mo
Ukabua no egao
Omoide tooku asete mo
Samishikute koishikute
Kimi he no omoi nada sousou
Aitakute aitakute
Kimi he no omoi nada sousou

Turning the pages of old photographs
I whisper thanks to each and every one
Deep in my heart you have come, come to live
Sure as the sun to see me through

Come rain or shine however the day may be
You shelter me with your smile
However far your memories may fade
Traces of you I hope to find
Then you appear and I drown in my own tears

I wish on a star, the first star of the night
You'll find me here every evening of the year
As twilight approaches I look to the sky
Seaching for you with all of my heart

In grief and joy I long for you and your smile
Hoping you feel the way I do
If only you could find me from where you are
I do believe somewhere in time
I do believe I will see you once again

Come rain or shine however the day may be
You shelter me with your smile
But as each memory of you fades away
I'm so alone longing for you
You're on my mind as I drown in my own tears

Missing you so I'm missing you so
You're on my mind as I drown in my own tears

Syukur kepadaNya atas nikmat 3 tahun yg diberi melihat negara orang yg tak terlintas sebenarnya dihati sebegini jauh datang merantau...mengutip begitu banyak memori..yg pasti tersimpan kemas di lipatan hatiku!
Dengan itu fp ini direhatkan sementara untuk misi kepulangan di bulan September ....semoga kita bersua lagi!


Sunday, 19-Aug-2007 12:00 Email | Share | | Bookmark
Countdown 30 hari

 
Quote:
Kami ingin pulangggggggggggggggggggggggggggg(setelah hampir 3 tahun menjadi warga celup jepun..huhuhu)...Insya-Allah..moga selamat segalanya dlm menghitung hari..tak sabar rasanya tapi takut pun ada jugak...yang pasti banyak cabaran menanti/bakal kami lalui!!!
Doakan kami ya......


Saturday, 21-Jul-2007 08:49 Email | Share | | Bookmark
Kisah 2 Sahabat

pergi jemput kat rumahnya...
sbb lupa jln ke rumah...
yg nilah betul sealiran...
View all 5 photos...
Quote:
Moga umur panjang...ada rezeki...anak ibu dapat jumpa lagik....dgn seorang sahabat sehati... sejiwa.....sealiran dan yg sewaktu dengannya.... gamaknyalah....dah nak balik....baru nak kenal2 rumah....Anakane Kenshiro...manalah tau kan kot2 Abg Long nak masuk Oita Daigaku ka....huhuhu!!!

Panjang umur...kita jumpa lagik ya...

Kuwagata diberi nama...rupanya minat kita sama


[<<  <  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  15  16  17  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net