~:::Furui Arubamu:::~

By: Sira Sain

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Friday, 28-Dec-2007 02:54 Email | Share | | Bookmark
Omoi de~angkut barang&jalan2 kaki

 
 
 
View all 6 photos...
Quote:
Sebelah pagi sibuk operasi angkut barang masuk lori utk dihantar ke port...sekejap saja..efisiennya kerja dorang tapi dibantu oleh kawan2 yg baik hati...tak byk foto yg disnap sbb cepat sgt...satu lagi sibuk sebagai tick no kotak2 yg selamat masuk lori.
Petangnya dah tak tahu nak wat ape..jalan2 kaki sekitar R10...sambil survey tempat sewa kete...sbb beberapa hari lagi....ada mission menunggu!




Tuesday, 18-Dec-2007 05:07 Email | Share | | Bookmark
Hari yang dirai~17,18,20 Oktober

17/10/07-akad nikah
persediaan...
18/10/07...rumah pengantin perempuan
View all 9 photos...
Quote:
Selamat Pengantin Baru buat Poksu Din & Moksu Suriani...moga bahagia berkekalan dgn janji yg diakad dan lafaz yg dimeterai!

Quote:

p/s:Sudah jodoh di usia muda(langkah bendul lak tu..ade ke...huhuhu)...adik bongsu lelaki akhirnya kahwin juga...juga pertama kali tanpa arwah ayah di sisi mengatur majlis..Alhamdulillah berkat dari ramai adik beradik 11 orang bergotong royong..(ramai tukang sponsor itu ini)....hanya sorang tak dpt pulang bersama...namun majlis berjalan sempurna walaupun juga hujan lebat mencurah2..tetamu tak putus2 datang sampai ke malam harinya!Tinggal sorang lagi kami menunggu nak makan nasi minyak.....


Friday, 7-Dec-2007 03:12 Email | Share | | Bookmark
Omoi de~makan2 dan ronda2 ngan jitensha/beskal

tak byk choice...
ermm rega pun mengancam...
our peberet..salmon
View all 10 photos...
Quote:
Di awal September masa tu..kami menghabiskan saat terakhir kat tempat org....semestiyna makanan sihat yg dah sebati dgn diri kami 4 beranak....mengalahkan org jepun...huhuhu...nak rasa sbb resutoran ni agak baru dibuka....foodnya boleh tahan tapi lambatnya tak tertahan kami menunggu...
Ato de...layan anak2 cari2 pengalaman acu try ambik foto kenangan(kali kedua)....n then... ronda2 kotaraya naik beskal menikmati hembusan angin malam...syahdunya kenangan itu...lepak2 kat tepi pantai bersama suami tercinta dan anak2 yg dikasihi...apa lagi yg diharapkan.....niat dihati nak menyentuh Beppu Tower walau tak tercapai actually..lambang mercu tanda bagi seorang pemastautin di Beppu walau hanya sementara!




Wednesday, 5-Dec-2007 02:47 Email | Share | | Bookmark
Sesekali ku rasa teringin...

 
 
 
View all 8 photos...
Quote:
Makan nasi dagang walau di petang hari....terpaksa ler masuk dapur dan "bersilat"..bak kata org Kobe...

Quote:
Tq Pak Teh bawakan kita orang 3 biji durian...maklumlah seisi rumah "hantu durian"...Kakak tak padan ngan kecik2...dia paling kuat makan...habis kami kerjakan...ratah dan buat pengat cicah roti...pergggggghhhh..sedap tak hingat...sbb baru 2 kali jumpa siraja idaman sejak balik ni! Nanti bawa lagi naaaaa....kalau jumpa org jual durian kat tepi2 jalan.....hehehehe



Quote:
Nasi Dagang Puteri Saadong
*sesuai utk hidangan 4-6 0rang*
1 cawan pulut +3 cawan beras nasi dagang jika tiada gantikan dgn 3 cawan beras pulut + 1 cawan beras biasa
1 biji kelapa(seeloknya diperah gunakan kain putih jarang utk dapatkan santan pekat) :bahagikan kepada dua bahagian,satu cair dan satu lagi pekat(utk diisi halia,bawang potong,halba,garam dan gula).

10 ulas bawang merah-dimayang halus
2 cm halia-dimayang halus
1@2 sudu kecil halba
garam dan gula pastikan secukup rasa
Cara:
Beras dan pulut disatukan, cuci dan rendam semalaman(atau tidak kurang 4 jam). Panaskan kukusan dan kukus beras pulut sehingga hampir 3 suku masak. Angkat, gaulkan dengan santan cair terlebih dahulu . Masukkan semula ke dalam periuk pengukus dan kukus lagi sampai masak dan baru digaul dengan santan pekat. Kukus sekejap dan boleh dihidang.

Gulai kunyit lengkuas ikan tongkol

1 ekor ikan tongkol yg sederhana saiz yg dipotong kecil ,dibersih dan direbus bersama sedikit air, cuka,lengkuas,asam keping dan garam.
1 biji kelapa/ambik stn agak pekat
10 biji bawang merah@1/2 biji bawang besar
5 tangkai cili kering ikut suka kepedasan
1 cm lengkuas
2 cm kunyit
1,2 asam keping
3 biji cili hijau yg besar(diletak sebiji2 atau portong 2)
1 batang timun dipotong memanjang
Sedikit garam dan gula atau nise kelate.

Caranya:

Blender semua bahan.Boleh ditumis jika suka atau masukkan terus.Biarkan mendidih.Masukkkan ikan yg direbus,cili hijau,timun juga asam keping dan rasakan garam gula.Biarkan agak lama sedikit sehingga sayur2 tadi dah masak.Lebih pekat lebih sedap kuahnya…

Sambal kelapa:

-2 ekor ikan kembong/selayang sederhana saiz(bakar)
-2 batang serai
-5 ulas bwg merah
-garam, gula secukup rasa
-1/2 biji kelapa parut/kering

Caranya:
-ikan bakar tadi diambik isi dan digoreng tanpa minyak sekali ngan
kelapa parut. Bila agak garing ,blend kering sume bhn atau pun
ditumbuk ngan lesung lagi sedapp..

*boleh dihidang dengan acar mentah @jelatah serta telur rebus juga sambal kelapa sebagai pelengkap rasa.



Sunday, 2-Dec-2007 04:50 Email | Share | | Bookmark
Kau yg ku sayang

hai Dora...
 
Hai kuro n shiro...jgn gaduh2!
Quote:
Utk abang long:2 ekor ikan puyu peberetnya....berfungsi jaga rumah dan tuannya sekali(kelentong skit2) ....sbb sejak balik jepun dan dah merasa kena kacau ngan hantu jepun...dah mula takut nak ke mana2..even ke dapur dan toilet sekalipun!Sekor nama Shiro/Putih(agak putih) dan sekor lagi nama Kuro/Hitam(sbb ada bintik hitam)

Utk kakak : Baru 4 hari lepas dibeli...takut ada kes amok di kedai ikan dkt Warta Bangi semasa menambah kelengkapan utk ikan abag long...rezeki kakak...tokei kedai kata kura2..abah kata labi2....namanya Dora sbb betina...lepas jenuh cari nama..kalau sekor lagik beli..kakak booking nak taruk nama Diego..sempena nama watak cerita kartoon kegemarannya!


[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net